10:29 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معاملات بازار سرمایه

عوامل اصلاح شاخص و مقایسه بورس، طلا و دلار + روند معاملات
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عوامل اصلاح شاخص در بازار هفته گذشته و مقایسه سرمایه‌گذاری در بورس، طلا و دلار، روند معاملات در هفته جاری را پیش بینی کرد.
برخورد با متخلفان بازار سرمایه با هدف بازگرداندن اعتماد به بورس
نماد برتر- سازمان بورس در هفته‌های اخیر در ادامه نظارت و پیگیری اجرای مقررات بازارگردانی و حمایت از سهامداران اقدام به برخورد قاطع با افرادی کرده است که با سهل‌انگاری‌های خود نظم بازار را برهم ریخته‌اند و مانع از بازگشت دوباره اعتماد به بازار شده‌اند.
تعلیق و تحت احتیاط، سیگنالی هایی برای سرمایه گذاران
نماد برتر- "تعلیق"، واژه ای با اهمیت برای سرمایه گذاران بورسی است. تعلیق نماد، جلوگیری از انجام معامله یک ورقه بهادار تا رفع دلایل تعلیق است. کاربرد این واژه در بازار سرمایه زمانی است که شرکت‌های زیان‌ده مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت می شوند یا بازرس قانونی و سازمان حسابرسی، نسبت به صورت های مالی ، اظهارنظر مردود یا عدم اظهارنظر، ارایه کرده باشند.
دلایل رشد بازار سهام با روند نزولی نرخ ارز + پیش بینی این هفته بورس
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عوامل موثر در رشد هفته گذشته شاخص و دلایل رشد بازار با روند نزولی نرخ ارز، آینده معاملات بورس در هفته جاری را پیش بینی کرد.
ارزش معاملات بازار سرمایه به مرز ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید / حرکت شاخص در مدار سبز
نماد برتر- روند معاملات بازارسرمایه نشان می‌دهد که طی روز جاری با افزایش قابل توجهی در ارزش معاملات بورس مواجه بودیم. به طوریکه ارزش معاملات بورس و فرابورس در مجموع به حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال رسید.
انتظار سهامداران برای بازگشت نقدینگی به بازار سرمایه
نماد برتر- مدیرعامل کارگزاری بانک سپه معتقد است که هجوم هیجانی سهامداران، خروج موقتی پول از بازار سرمایه و تزریق بیش از حد نقدینگی نمی تواند شرایط غیر منطقی در این بازار ایجاد کند و بازار در نهایت بر مدار طبیعی معاملات قرار می گیرد.
بورس دوباره نزولی شد
نماد برتر- معاملات بازار سرمایه که دیروز روندی صعودی داشت امروز دوباره نزولی شد و شاخص کل بورس بیش از ۲۶ هزار واحد کاهش یافت.
دو راهکار تعادل و کنترل هیجان در بورس/ محل صرف ۸۹.۶ هزار میلیارد نقدینگی
ماد برتر- کارشناس اقتصادی با اشاره به ورود ۱۱۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید از ابتدای سال به بورس و صرف ۸۰ درصدی در افزایش قیمت سهام، خواهان ایجاد تابلو برتر و دامنه نوسان شناور شد .
جذابیت سهام کوچک برای سرمایه گذاری و امیدواری به بازگشت نقدینگی
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با اشاره به جذابیت بیشتر سهام کوچک گفت: پیش بینی دقیق روند معاملات بورس تا پایان سال کمی دشوار است و باید به بازگشت سرمایه های خارج شده امیدوار بود.
پیش بینی تداوم تقاضا و خطر قوانین خلق الساعه / اثر برد ترامپ و بایدن
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه ضمن اعلام مهمترین محرک بازار سهام، تداوم تقاضا و خطر قوانین خلق الساعه، تحلیلی از اثر برد دو نامزد انتخاباتی آمریکا بر بورس ارائه کرد.
عقب‌گرد شاخص بورس به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد
نماد برتر- شاخص بورس که در دقایق نخستین معاملات روندی نسبتا صعودی داشت ناگهان کاهش یافت و حتی به عدد یک میلیون و ۴۸۳ هزار واحد رسید اما از شدت کاهش آن کاسته شد و در نهایت معاملات بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل در رقم یک میلیون و ۴۹۷ هزار واحد ایستاده بود اما باید گفت کاهش ۲۳ هزار واحدی شاخص بورس باعث شد این شاخص به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد عقب‌گرد داشته باشد.
تنها پنج درصد از معاملات توسط صندوق های سرمایه گذاری صورت می پذیرد/ترجیح سرمایه گذاران به حضور مستقیم در بازار سهام
نماد برتر-متاسفانه در حال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد معاملات بازار سرمایه از طریق سرمایه گذاران حقیقی و اغلب به صورت برخط و تنها پنج درصد معاملات از طریق صندوق های سرمایه گذاری در حال انجام است.
۶۰ درصد معاملات بورس در اختیار سهامداران حقیقی است
نماد برتر- نائب رئیس هیئت مدیره بورس تهران گفت: بر اساس آمار واطلاعات موجود از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه جاری بیش از ۶۰ درصد معاملات چه در سمت خرید و چه در سمت فروش مربوط به اشخاص حقیقی بوده است.
افزایش ۷ برابری ظرفیت هسته معاملات/پذیره‌نویسی سهام نفتی‌ها و پالایشی‌های بورس با ۲۰ درصد تخفیف
نماد برتر- مدیرعامل فرابورس ایران از افزایش ۷ برابری ظرفیت هسته معاملات بازار سرمایه خبر داد.
سرمایه گذاری های استانی؛ سبدی متنوع از سهام/ انجام معاملات بورس با دو سامانه
نماد برتر- نگاه بلند مدت لازمه کسب سود در بازار سرمایه است و توصیه می کنم مالکان سهام عدالت برای فروش دارایی خود عجله نکنند.